بازاریابی چیست؟
تعاریف AMA از بازاریابی و تحقیقات بازاریابی هر سه سال توسط یک هیئت متشکل از پنج محقق فعال بازبینی و تأیید مجدد می شود.
تعریف بازاریابی
بازاریابی فعالیت ، گروهی از سازمان ها و فرایندهای ایجاد ، برقراری ارتباط ، ارائه و تبادل گزاره های ارزش برای مشتریان ، مشتریان ، شرکا و جامعه به طور کلی است. (گواهینامه 2017)
تعریف تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی عملکردی است که مشتری ، مشتری و مردم را از طریق اطلاعات به بازاریاب متصل می کند - اطلاعاتی که برای شناسایی و تعریف فرصت ها و مشکلات بازاریابی استفاده می شود. ایجاد ، بهبود و ارزیابی رویه های بازاریابی ؛ عملکرد بازاریابی را کنترل کنید. و برای درک بهتر از بازاریابی به عنوان یک فرآیند. تحقیقات بازاریابی اطلاعات مورد نیاز برای رفع این مشکلات را شناسایی می کند ، روش جمع آوری اطلاعات را طراحی می کند ، فرآیند جمع آوری داده ها را مدیریت و پیاده سازی می کند ، نتایج را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج و پیامدهای آنها را ابلاغ می کند. (گواهینامه 2017)
تعریف مارک
علامت تجاری یک نام ، اصطلاح ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری است که کالای فروشنده یا خدمات را از سایر فروشندگان متمایز می کند.
استانداردهای نام تجاری ISO اضافه می کند که نام تجاری "دارایی نامشهود" است که هدف آن ایجاد "تصاویر و ارتباطات متمایز در ذهن ذینفعان است ، بنابراین تولید منافع اقتصادی / ارزشها".
انواع بازاریابی
بازاریابی تأثیرگذار
طبق انجمن ملی تبلیغ کنندگان (ANA) ، بازاریابی اینفلوئنسر بر استفاده از افرادی که بر خریداران بالقوه تأثیر دارند و فعالیت های بازاریابی را به اطراف این افراد هدایت می کند تا پیام مارک را به بازار بزرگ تر هدایت کند.
در بازاریابی اینفلوئنسر ، این برند به جای بازاریابی مستقیم به گروه بزرگی از مصرف کنندگان ، به افراد تأثیرگذار (که می تواند شامل افراد مشهور ، تولیدکنندگان محتوا ، طرفداران مشتری و کارمندان باشد) باعث القا این خبر از طرف آنها می شود.
رابطه بازاریابی
طبق انجمن ملی تبلیغ کنندگان (ANA) ، بازاریابی رابطه ای به استراتژی ها و تاکتیک های تقسیم بندی مصرف کنندگان برای ایجاد وفاداری آنها اشاره دارد.
بازاریابی رابطه ای از بازاریابی پایگاه داده ، تبلیغات رفتاری و تجزیه و تحلیل برای استفاده دقیق مشتریان و ایجاد برنامه های وفاداری بهره می برد.
بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی یک پدیده بازاریابی است که افراد را برای انتقال پیام بازاریابی تسهیل و تشویق می کند.
با نام مستعار "ویروسی" زیرا تعداد افرادی که در معرض پیام قرار می گیرند روند انتقال ویروس یا بیماری را از یک شخص به شخص دیگر شبیه سازی می کنند. [1]
بازاریابی سبز
بازاریابی سبز به توسعه و بازاریابی محصولاتی گفته می شود که فرض بر این است که از نظر محیط زیست ایمن هستند (یعنی برای کاهش تأثیرات منفی بر محیط فیزیکی یا بهبود کیفیت آنها طراحی شده اند).
این اصطلاح همچنین می تواند برای توصیف تلاش برای تولید ، تبلیغ ، بسته بندی و بازیابی محصولات به روشی حساس یا پاسخگو به نگرانی های زیست محیطی استفاده شود.
بازاریابی کلمات کلیدی
بازاریابی کلمات کلیدی شامل قرار دادن پیام بازاریابی در برابر کاربران بر اساس کلمات کلیدی و عباراتی خاص است که آنها در جستجو استفاده می کنند. [1]
مزیت اصلی این روش این است که به بازاریابان این توانایی را می دهد تا با پیام مناسب و در زمان مناسب به افراد مناسب برسند. برای بسیاری از بازاریابان ، بازاریابی کلمات کلیدی منجر به درج آگهی هنگام ورود کلمات کلیدی خاص می شود.
توجه داشته باشید که در سئو ، این اصطلاح به دستیابی به یک موقعیت برتر در خود نتایج جستجو اشاره دارد.
بازاریابی باند
بازاریابی کماندویی یک استراتژی بازاریابی غیر متعارف و خلاق را توصیف می کند که هدف آن کسب حداکثر نتیجه از حداقل منابع است.
4 متر با بازاریابی فاصله دارد
محصول
محصول به عنوان مجموعه ای از ویژگی ها (ویژگی ها ، توابع ، مزایا و موارد استفاده) قابل تعویض یا استفاده تعریف می شود. معمولاً ترکیبی از اشکال ملموس و نامشهود است.
بنابراین یک محصول ممکن است یک ایده ، موجودیت فیزیکی (کالا) ، خدمات یا هر ترکیبی از این سه باشد. این هدف به منظور متقابل در تأمین اهداف فردی و سازمانی وجود دارد.
در حالی که گاهی از اصطلاح "محصولات و خدمات" استفاده می شود ، محصول اصطلاحی است که هم کالاها و هم خدمات را در بر می گیرد.
قیمت
قیمت نسبت رسمی است که مقدار پول ، کالا یا خدمات مورد نیاز برای بدست آوردن مقدار مشخصی کالا یا خدمات را نشان می دهد.
مبلغی است که مشتری برای بدست آوردن کالایی باید بپردازد.
مکان (یا توزیع)
توزیع به فرآیند بازاریابی و انتقال محصولات به مصرف کنندگان اشاره دارد. همچنین برای توصیف میزان پوشش بازار یک محصول خاص استفاده می شود.
در 4P ، توزیع با منبع یا منبع نشان داده می شود.
عملکردی را ارتقا دهید
طبق انجمن ملی تبلیغ کنندگان (ANA) ، بازاریابی تبلیغاتی شامل روشهایی است که خرید را در کوتاه مدت تشویق می کند ، بر تجربه و مقدار خرید تأثیر می گذارد و از نظر حجم ، میزان مشارکت و سود بسیار قابل اندازه گیری است.
به عنوان مثال کوپن ، قرعه کشی ، تخفیف ، حق بیمه ، بسته بندی ویژه ، بازاریابی و صدور مجوز مرتبط با علت
- ۹۹/۰۶/۲۰