دیجی آکادمی

رسانه اخبار دنیای اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی

دیجی آکادمی

رسانه اخبار دنیای اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی

در این رسانه هر خبر برتری که در اینترنت باشد را برای شما منتشر میکنیم و در تمامی حوزه های سلامتی و غذا، تکنولوژی، صنعت، زندگی روزمره و ....

  • ۰
  • ۰

اعتراضات گسترده در بلاروس علیه دیکتاتوری الکساندر لوکاشنکو در واقعیت پس از انتخابات جعلی 9 اوت ، از دیدگاه فناوری سزاوار تحلیل است: علی رغم تلاش های مکرر دولت برای کنترل اینترنت ، از یک ابزار به ویژه تلگرام هنوز در مقیاس وسیع استفاده می شود. این وسیع است و با تمام اهداف و اهداف ، به وسیله ای برای هماهنگی بیشتر تظاهرات تبدیل شده است.

Telegram ابزاری برای پیام رسانی فوری است که توسط پاول دوروف ایجاد شده و اغلب به اشتباه با روسیه در ارتباط است. دوروف در سال 1984 در سن پترزبورگ (روسیه) متولد شد و در واقع بنیانگذار مهمترین شبکه اجتماعی این کشور VK بود. با این حال ، VK در سال 2014 توسط یک مانور دولت روسیه با استفاده از Mail.Ru از او ربوده شد ، و دوروف ، به همراه برادر بزرگتر خود ، نیکولای ، تصمیم گرفت که خود را به طور دائم از روسیه اخراج کند و تابعیت سنت کیتس و نویس را از طریق کمک مالی ، ایجاد تلگرام به عنوان ابزاری انعطاف پذیر برای نظارت

روسیه از آوریل 2018 چندین بار سعی در مسدود کردن تلگرام داشت ، اما بدون موفقیت ، تا اینکه سرانجام در ژوئن 2020 انسداد آن رفع انسداد شد. فناوری استفاده شده از تلگرام برای ماندن در دسترس ، دارای دامنه است ، ارزش بررسی دارد: این اجازه می دهد تا برنامه ها به "جلو" متصل شوند ، این اتصال با استفاده از رمزگذاری https را به زیرساخت برنامه ساز واقعی هدایت می کند. همانطور که در روسیه اتفاق افتاد ، به شهروندان بلاروسی امکان ادامه استفاده از تلگرام را حتی در صورت مسدود شدن بسیاری از برنامه های دیگر توسط سانسورگران دولت داد.

نتیجه استفاده از این فناوری برای در دسترس نگه داشتن سرویس تلگرام در بلاروس این است که دولت نتوانسته است مانع از تشکیل اعتراضات قسمت بزرگی از مردم این کشور شود. مهمترین کانال ، NEXTA Live ، 1.3 میلیون مشترک دارد که یک چهارم کل جمعیت کشور است.

وقتی در آستانه انتخابات ، دولت لوکاشنکو مسدود کردن اینترنت را آغاز کرد ، معترضین مخالف از نظر فنی ، با استفاده از VPN مانند Psiphon یا Tachyon که اخیراً به دلیل اعتراضات در هنگ کنگ و ایران مشهور شد ، توانستند از این موانع عبور کنند ، اما تلگرام گزینه بسیار ساده تری است. هر کسی می تواند بلافاصله آن را نصب و استفاده کند. حدود 100000 نفر در این کشور در صنعت فن آوری مشغول به کار هستند که 6.4٪ از تولید ناخالص داخلی بلاروس را تولید می کند و بسیاری از آنها در حال ترغیب دیگران به استفاده از تلگرام و همچنین استفاده از رسانه های دیگر از جمله درایو های USB هستند تا از VPN استفاده کنند تا از سانسور دولت جلوگیری شود.
صرف نظر از نتیجه نهایی اعتراضات در بلاروس ، جایی که دیکتاتوری در حاشیه اتحادیه اروپا برای بیست و شش سال قدرت به قدرت رسیده است ، تلگرام مدلی را برای کپی برداری توسط فعالان بسیاری از کشورهای دیگر که به دنبال فرار از کنترل دولت هستند ، ارائه می دهد. طبق معمول ، دو جنبه وجود دارد: از یک طرف ، امکان جنبش های آزادی بخشی. از طرف دیگر ، امکان تبدیل شدن به مجرا برای هر چیزی ، همانطور که قبلاً در مورد قاچاق مواد مخدر اتفاق افتاده است. اما برای پاول دوروف ، که نتوانست کاری برای جلوگیری از دزدی شرکتی که وی تأسیس کرده توسط دوستان کرملین انجام دهد ، بار دیگر روشن است که انتقام بهترین غذای سرد است.

  • ۹۹/۰۶/۲۵
  • لورنزو دیباالا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی